Welcome!
You've carried away by rain cloud
to http://gimmefake-smile.blogspot.com
Use Google Chrome to best view.
Navigation at the numbers!
Last, I hope you bring along raincoat :D
because here the weather is raining!


R A I N ; <body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d41288054481388600\x26blogName\x3d//+Sweetness+Thing\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://gimmefake-smile.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://gimmefake-smile.blogspot.com/\x26vt\x3d4411120386511911437', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>


안녕하세요
You've visited to my beautiful mess blog. Click the navigation at the numbers. Leave your footprints here. To follow, you can click on the "cloud" on the right at the top.





At the Raining Day


Days In The Hospital :'D
Posted on Wednesday 29 May 2013 @ 10:15 | 0 comment(s)

Woo hoo, lamanya tak update bloggie! Rindu rindu. Maklum lah internet tak bayar so tak ada peluang nak update. So, now kehidupan dah berubah sikit. Sikit? Sikit kot. :) Result SPM sudah keluar so my result so far okay. Alhamdulillah. So, hari ni aku nak cerita pasal hari hari aku dekat hospital. Huhu. Nak tahu sebab apa? Sebab belakang kepala aku ada macam fluid then kena get rid of it. Setelah bertahun-tahun kepala aku ada bulat ja kat belakang kepala aku and i thought it is nothing. Tiba-tiba satu hari tu tok aku terkejut and tegur.

Tok : Ehh apa tu besaq belakang telinga hang?!
Aku : *terkejut* Ha, tu takda apa. Dari kecik lagi.
Tok : *Check kepala aku* Cuba hang pegang.
Aku : *pegang* Eh besar pulak. Dulu kecik ja. 

Aku pun tak sangka benda tu membesar tanpa aku sedar. Dari kecik aku ingatkan tulang ja. Sebab aku ni "kering" dari kecik.. Ingat tulang kepala ja la. Then aku pun pergi lah hospital dengan mak bapa aku. Diorang suruh makan ubat. Herr? Aku da makan da pun dan tak ada effect langsung. Lepastu doktor bagi surat suruh pergi klinik Tupai tu, pergilah. Buatlah appointment dengan doktor. 

Time appointment tu, aku pergi la hospital dengan bapak. Doktor tu check kepala aku then dia kata "Kena buang ni, alaa. Sekejap saja siap operate setengah jam je,, Kecik saja dikk tak sakit punya. Kalau sakit u saman saya.. Ehh jangan lah saya belanja you McD" I was like ............. -____________- Are you serious? Okay then aku diberi baju bedah tuu colour hijau yang macam hangpa duk tengok kat tv tu haa. Dah pakai baju tu, aku pun melangkah la ke bilik bedah tuuu. Dia kata minor operation so aku pun watlekk ahh.

Lepas masuk je, eeee cam seram ja.. Sakit wehh habaq hang. Dia cucuk ubat bius kat kepala aku -,- Aku rasa jarum dia tebal. Aku pun tahan jela.. Lepastu, dalam bilik operation tu tak serious pun diaorang. Semua happening ja taknak bagi aku takut la kot? Siap boleh sembang2 lagi.. 

Aku : Sakit tak operate? *muka risau*
Nurse laki : Dikk, hg kena beza kan antara sakit dan rasa. *sebab dah cucuk bius
Aku : Ohh, kalau RASA SAKIT macam mana? *hihi*
Nurse : *buat muka geram . Hahaha

Lepastu, doktor pun start la operate. Aku bukan dalam keadaan tidur k, Dalam keadaan 100% sedar ! Fuuuu. Then, aku dapat rasa diaorang cukur rambut aku sikit then toreh kepala aku. Pastu dapat RASA la dia korek2 kepala aku.. Yang paling sakit mesin apa tah bunyi macam laser, tu untuk berhentikan darah aku daripada mengalir banyak. Pedih betul pakai mesin tu. Doktor asyik2 , "dikk kalau sakit bagitau yaaa" aku pun "haa yaya." Memang sakit, tambah2 bila ada mesin tu. Aku asyik duk aww aww ouch ouch ja -,-' Nak nangis jugak la actually. Time dia operate tu dia kata "Ehh dalam nya dik.. sabar yaa" Daripada dia kata setengah jam jadi lah satu jam setengah.. Aku pun sabar je lah. Berapa kali dah ubat bius diaorang cucuk kat kepala aku tuu -,-' Part paling takut bila dah selesai then JAHIT ! Ahh, siot. 

Aku : Bila nak habis niiiii....
Doktor : Sabar skit syg, nak habis dah. nak jahit je lagi.
Nurse : Jap, tulang lekuk dah, tulang belut belum lagi.. 
Aku : Ingt jahit baju kurung kaaa ?!!

Operation settle aku nak pengsan. Huahuahua. Semua sebab kena cucuk kat tangan. HIHI. Aku ingatkan sehari ja duduk kat hospital. Rupanya smpai 4, 5 hari. Just imagine. :( Bosan, sunyi. Rasa nak nangis ja bila waktu melawat dah habis mak semua kena balik. :'( Tidur sorang2. Lebih kurang dua hari aku duduk wad third class, memang panas and bising tapi meriah sikit. Bapak pulak decide nak transfer aku wad second class memang la best ada air cond semua tapi sunyyiiii lah gila gila. 

Dah panjang dah ni. Summary-kan! So, paling excited boleh keluar wad ! Huhu. Here's some picture!